Dulce de leche



jeg sætter den på bloggen selvom jeg ikke har gennemtestet den, for det er GODT. Endelig kom jeg også med på vognen af dulce de leche kogere, Meget enkel opskrift.

En dåse kondenceret mælk (tro mig kog så flere, det smager så godt)

en gryde stor nok til at kunne dække dåsen med vand

Ta etiketten af og kog dåsen i minimum 3 timer. jeg kogte min for en sikkerheds skyld 4 timer

hold øje med gryden og spæd med vand efterhånden som det fordamper. Dåsen skal være helt dækket ellers kan du risikere den explodere

lad dåsen køle helt af  (det er længe, natten over)

åben og kom på klargjort beholder af en art. jeg har vasket og skoldet mit glas og låg inden jeg fyldte det med dulce de leche. Du kan også lade det stå i den uåbnede dåse. Jeg satte det i køleskabtet, men er lidt i tvivl om det er nødvendigt. Især hvis det står i den uåbnede dåse.


Ingen kommentarer :

Send en kommentar