Passionsfrugt creme

Jeg ville lige prøve et par ting, bla. passionsfrugt creme. Jeg er vild med smagen af passionsfrugt , men det er godt nok bøvlet at få nok frugt kød til en creme, og det er ikke altid Rema1000 har den. Så fik Fredriksbergkøbmanden Monin Pure i butikken. Så ville jeg se hvordan den ville i stedet for den rå frugt. Ca. 3 dl blev lige varmet og fik 2 bladehusblas. Og så blev den ellers lavet som Alá Mette Blomsterbergs blåbærcreme. Bundene blev lige smurt med et tyndt lag af Monin Pure.
Så er der testet en ny spongecake opskrift. Perfect Sponge Cake. Den er god i konsistensen og har jo spongecakes jo en ret neutral smag, den smager lidt af æg, men ikke noget der ødelækker smagen. Jeg har prøvet at bage den 4-5 gange nu og det med hun sætter den til køling på hovedet venter jeg 10 min med for ellers kom der en hulning i bunden som ikke retter sig når den køler. Det ER den bedste spongecake opskrift jeg har prøvet.
Så havde jeg hørt så meget godt om SweetArts fondant og ville også prøve den. har jeg bestemt mig for at en kage skal være sort eller rød, køber jeg farvet fondant, det er et kæmpe arbejde at indfarve selv. Den er lidt stiv i den, den bliver smidig nok efter lang tids æltning at betrække med uden den sprækker. Det føltes som om den fik bitte små krakkeleringer i overfladen, men jeg kunne ikke se det. Den var meget nem at betrække med da den endelig var æltet elastisk.
Roserne på toppen er Wiltonsfondant med tylosepulver og siderne er Brush Embroidery.







Ingen kommentarer :

Send en kommentar