Marcipan småkage


Få ingredienser, let at lave, smager godt, min ynglingskombination.
Delt af en i en eller anden kagegruppe på FB, og jeg kan ikke finde henne igen :(

ingredienser:
    1     æggeblomme
150 g. blødt smør
130 g. marcipan
  60 g. sukker
250 g. mel

1. hæld ingredienserne i en foodprossor og blendt
2. ælt dejen sammen i hånden tilsidst.
3. på køl i min 30 min så den lige kan samle sig.
4. rul den ud og stik den ud i ønskede former.
5 bag ved 170 grader i 10 til 15 min til de er let gylden i kanten.

Hold øje med dem efter 10 min. Der er stor forskel på hvornår de er færdige, alt efter hvor tyndt man har rullet dem ud og størrelse på dem, og din ovn.
De flyder ikke ret meget ud, så de kan ligges relativt tæt.

                    se video HER
Den har måske ikke behøvet at blive blendet så længe, men når der kun ligger lidt dej i bunden er det svært :)
Så meget bliver der af en protion. Bagt af to omgange



Det er den første video jeg laver på min nye computer, og jeg er langt fra tilfreds med resultatet jeg lover de bliver bedre :D




Ingen kommentarer :

Send en kommentar